Jenni Blomberg johtamaan SOS-Lapsikylän viestintää ja markkinointia

16.1.2025
Uutiset

Jenni Blomberg (YTM) on aloittanut 13. tammikuuta SOS-Lapsikylän viestintä- ja markkinointijohtajana. Hänellä on pitkä ja monipuolinen kokemus monilta eri toimialoilta vastuullisista digipalveluista sosiaali- ja terveysalalle.

Jenni Blomberg on pitkän linjan viestinnän ja markkinoinnin ammattilainen, joka uskoo avoimuuden, rohkeuden ja vastuullisuuden voimaan. Hänen taustassaan yhdistyy vahva strateginen johtaminen, tiimityö ja konkreettinen tekeminen. Blombergillä on kokemusta brändien luomisesta ja kehittämisestä, kriisiviestinnästä, muutosviestinnästä sekä sisäisestä ja ulkoisesta viestinnästä. Sen lisäksi hänellä on vahvaa osaamista myös sotealalta, sillä hän työskenteli usean vuoden ajan A-klinikka Oy:n markkinointi- ja viestintäjohtajana sekä johtoryhmän jäsenenä.

”Olen tehnyt töitä hyvinvointialueiden kanssa viimeiset seitsemän vuotta, ensin A-klinikalla ja sitten vastuullisten digipalveluiden parissa. Tunnen hyvin yksityisen sote-alan. Odotan SOS-Lapsikylässä innolla kaikkea sitä tekemistä, jolla voimme lisätä vaikuttavuutta sekä tukea lapsia, nuoria ja perheitä entistä paremmin”, Blomberg sanoo.

Blomberg on toiminut A-klinikka Oy:n lisäksi Trail Openers Oy:n viestintäjohtajana edistäen sekä yrityksen vastuullisuustavoitteiden toteutumista että vastuullisten digipalveluiden markkinaosuuden kasvua Suomessa. Vandernet Oy:ssa hän vastasi yli kymmenen vuoden ajan parinkymmenen eri brändin markkinoinnista Suomessa.

”Olemme erittäin onnellisia, että olemme saaneet Jennin osaamisen vahvistamaan SOS-Lapsikylän johtoryhmää ja jatkamaan sitä hyvää työtä, mitä viestinnässä ja markkinoinnissa on säätiössä viime vuosina tehty. Jenni on johtanut viestintää erilaisissa organisaatiossa yli 18 vuoden ajan ja tuo meille sen myötä monipuolista osaamista. Hänen osaamisensa erityisesti sote-alan viestijänä auttaa meitä menestymään ja pystymme siten auttamaan yhä useampaa lasta kasvamaan mahdollisuuksiensa mittoihin. Toivotan hänet lämpimästi tervetulleeksi”, toimitusjohtaja Mikaela Westergård sanoo.

Vahvat arvot ja sitoutuminen vastuullisuuteen

SOS-Lapsikylässä Blomberg vastaa koko organisaation viestinnän ja markkinoinnin strategisesta suunnittelusta ja kehittämisestä. Lisäksi hän yhdessä HR:n ja organisaation johdon kanssa jatkaa strategian mukaista organisaatiokulttuurityötä.

SOS-Lapsikylässä Jenni Blombergia houkuttivat organisaation arvot. Hän kokee, että työn merkityksellisyyden kokemus on korostunut entisestään vuosien varrella. Blomberg siirtyi aikoinaan sote-alalle, koska halusi, että hänen tekemisellään on merkitystä erityisesti ihmisille. Blomberg on hyvin perehtynyt vastuullisuusasioihin ja on myös sertifioinut osaamistaan: hän osallistui viime keväänä yritysjohdon vastuullisuusvalmennukseen ja on lisäksi sertifioitu CSRD professional.

”Uskon vahvasti viestinnän voimaan ja siihen, että asiat saadaan hoidettua yhdessä tekemällä. Kun pysymme tuntosarvet herkkinä maailman muuttuessa, pystymme yhdessä toteuttamaan SOS-Lapsikylän tehtävää parhaalla mahdollisella tavalla”, Jenni Blomberg sanoo.